Rozmnażanie pelargonii


Udało się. Zdobyłam sadzonkę pelargonii, na której mogę poeksperymentować rozmnażanie przez podział rośliny macierzystej.

Pelargonie kojarzą mi się z zapachem domu mojej Babci. Starałam się omijać te rośliny, żeby tylko nie potrącić liści, z których unosił się intensywny, nieprzyjemny wtedy dla mnie zapach. Teraz kojarzy mi się z czasem beztroski i przenosi mnie wspomnieniami do letnich dni, które spędzałam razem z siostrą w Bełchatowie, chodziłyśmy z Babcią, Mamą i Dziadkiem zbierać zioła, które później suszyły się na szafkach starego kredensu.

Babcia zawsze przez całą zimę trzymała kilka roślin pelargonii w domu i na wiosnę robiła z nich rozsady tak że wiosną i latem cały balkon rozkwitał intensywną czerwienią.

W tym roku chciałam zrobić coś podobnego. Niestety nie zostawiłam sobie starej roślinki z poprzedniego sezony a w sklepach ogrodniczych poradzili mi raczej szukanie po znajomych. Tylko co zrobić jak nie mam takich znajomych, którzy przechowują stare rośliny na rozsadę ?

Trochę wstyd się przyznać, ale nie zauważyłam w domu rodzinnym, że robi to moja Mama :). I tak właśnie stałam się szczęśliwą posiadaczką czerwonej pelargonii, która prezentuje się na zdjęciu tytułowym.

Jak dzielić roślinę macierzystą ? 

Pelargonię możemy rozmnażać wczesną wiosną lub jesienią. Postanowiłam to zrobić już w połowie lutego, ponieważ chcę jak najszybciej cieszyć się kwiatami na balkonie. Do rozmnożenia powinniśmy wybrać rośliny zdrowe, które miały gęste kwiatostany.



Z naszej roślinki pobieramy pędy wierzchołkowe. Powinny mieć 5-10 cm długości. Pędy odcinamy ostrym sekatorem lub łamiemy. Usuwamy większe liście i pączki kwiatowe, aby nasza roślinka mogła skupić się na wypuszczeniu korzeni. Końcówkę pędu można zanurzyć w zmielonym cynamonie, który świetnie zastąpi ukorzeniacz. Zabezpieczy roślinę przez chorobami i przyspieszy rozwój korzeni.


Taki sposób rozmnażania pozwala nam na zachowanie tych samych cech jakie miała roślina macierzysta.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 komentarze:

Prześlij komentarz