Leśna fantazja - zielone ciasto ze szpinaku


Po ostatnich częstych wizytach w lesie (z racji sezonu na sok brzozowy) zachciało mi się czegoś zielonego. Ale nie sałatki, którą jem na co dzień. Kiedyś na FB zobaczyłam piękne zielone ciasto, które wyglądało jak mech. Zaczęłam szukać i okazało się, że to całkiem popularny przepis, do tego łatwy i właściwie wszystkie składniki mam w domu. Postanowiłam je zrobić i sprawdzić czy lepszy jest smak czy wygląd :). Wygrywa wygląd bo jest obłędny. Ciasto jest intensywnie zielone, z granatowymi i czerwonymi owocami - lubię takie kontrastujące połączenia. Ale w smaku też jest dobre, a szpinak jest jedynie lekko wyczuwalny.




Przed przygotowaniem ciasta należy dobrze schłodzić mleko kokosowe w puszce. Dzięki temu łatwo się ono ubije i z powodzeniem zastąpi bitą śmietanę lub serek mascarpone (jeżeli ktoś nie lubi smaku kokosa można śmiało ten składnik wymienić). 

Składniki:

250 g szpinaku
2 jajka
2 szklanki mąki
pół szklanki miodu
łyżeczka sody
łyżeczka proszku do pieczenia

Puszka gęstego mleka kokosowego
4 łyżki ksylitolu

Owoce do dekoracji - jagody, borówki, maliny, ziarenka granatu.

Przygotowanie:

1. Puszkę mleka kokosowego schładzamy przez 24 godziny w lodówce.

2. Jajka ubijamy na puszystą, jasną masę.



3. Do ubitych jajek dodajemy miód i dokładnie mieszamy.

4. Szpinak dokładnie płuczemy i blendujemy w mikserze na puree.


5. Do masy jajecznej dodajemy puree ze szpinaku i dokładnie mieszamy.

6. Do miski wsypujemy mąkę, sodę i proszek do pieczenia.

7. Łączymy składniki suche z mokrymi i dokładnie mieszamy.



8. Przelewamy ciasto do okrąglej formy średnicy ok 20 cm i pieczemy 45 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


9. Schłodzone mleko kokosowe ubijamy w mikserze przez 5 minut aż powstanie puszysta pianka.

10. Do ubitego mleka powoli dodajemy ksylitol ciągle ubijając aż się rozpuści.

11. Z wystudzonego ciasta odkrajamy wierzchnią warstwę (1/3 wysokości) i kruszymy ją na drobne kawałeczki.


12. Resztę ciasta smarujemy masą kokosową.

13. Na wierzch rozsypujemy pokruszone ciasto i dekorujemy owocami.


Ciasto robiłam wspólnie z Patrykiem, synem mojej przyjaciółki, i wymyślił żeby podać je z lodami czekoladowymi co było super pomysłem :)

Smacznego!


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 komentarze:

Prześlij komentarz