Palak paneer - szpinak po indyjsku



Palak paneer to pierwsza indyjska potrawa jakiej spróbowałam. Było to w małej indyjskiej restauracji w Krakowie na ul. Szerokiej Bombaj Tandoori. Później raz w tygodniu musiałam ją odwiedzać i zawsze zamawiałam to samo :). Do tego butter garlic naan ... pycha :)

W końcu zdecydowałam się odtworzyć smak w swojej kuchni. Palak Paneer jadłam też w innych miejscach, ale to smak tego pierwszego z Szerokiej był ideałem, do którego starałam się dążyć.

Oto mój przepis:

Składniki:

500 gram szpinaku
1 szt. cebuli
2 ząbki czosnku
1 zielona papryczka chilli
4 pomidory (lub puszka pomidorów pokrojonych w kostkę)
pół łyżeczki nasion kuminu indyjskiego
pół łyżeczki garam masala
pół cm korzenia imbiru
pół centymetra korzenia kurkumy
3 łyżki masła gee (masło klarowane)
4 łyżki śmietany 30%

Ser Paneer według tego przepisu

Przygotowanie:

1. Szpinak dokładnie płuczemy i kroimy w mniejsze kawałki.

2. Zalewamy szpinak wrzątkiem. Po 2 minutach cedzimy i zalewamy wodą z lodem. Dzięki temu szpinak nie straci swojego koloru.

3. Szpinak umieszczamy w naczyniu do blendowania, dodajemy jeden ząbek czosnku, jedno zielone chilli. Wszystko razem dokładnie miksujemy na pure.

4. Cebulę i czosnek kroimy w drobną kostkę.

5.  Do rondla wlewamy masło gee i podgrzewamy.

6. Wrzucamy nasiona kuminu i chwilę prażymy.

5. Dodajemy cebulę i smażymy aż będzie miała złoty kolor.

6. Dodajemy czosnek i chwilę smażymy.

7. Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Dodajemy do rondla i wszystko dokładnie mieszamy. Solimy do smaku.

8. Podgrzewamy 2 minuty i dodajemy starty imbir oraz kurkumę.

9. Dodajemy pure ze szpinaku i kubek wody, mieszamy i gotujemy 8 minut.

10. Ser paneer kroimy w kostkę i smażymy na złoty kolor na maśle gee.

11. Do szpinaku dodajemy garam masala, a następnie podsmażone kostki sera paneer.

12. Ostrożnie mieszamy, aby ser się nie rozpadł. Gotujemy 2-3 minuty.

13. W razie potrzeby możemy teraz jeszcze dosolić.

14. Na koniec dodajemy śmietanę, ostrożnie mieszamy i zdejmujemy z ognia.

Podajemy z plackami Naan.

Smacznego!






Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 komentarze:

Prześlij komentarz